من البوم
مشاركة
فيه ناس – حمزة نمرة
نسخ أخرى
مشاركة
فيه ناس – حمزة نمرة
ريمكس أغنية “أيوب وناسعة”
من الفلكلور المصري
مع عازف القانون التركي “آيتاتش”
Produced by: Kareem Abd Elwahab
Mixed By: Kareem Abd ElWahab
الموسم الثاني من برنامج ريمكس
إنتاج شبكة التلفزيون العربي
مشاركة
قصة أيوب وناعسة – حمزة نمرة
أغنية صاحب السعادة من التراث المصري للراحل إسماعيل ياسين
يعيد الفنان حمزة نمرة توزيعها في الموسم الثالث من برنامج ريمكس بلمسات إسبانية مع فرقة
Phill Dando Big Band
—-
كلمات العمل :
لنا عايزين سعادة
بس ايه هي السعادة؟
ولا ايه معنى السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
كلنا عايزين سعادة
بس ايه هي السعادة؟
ولا ايه معنى السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
ناس قالولي ان السعادة للنفوس
حاجة سموها الجنيه
قول فضلت اجمع واحوش في الفلوس
لما حسيت إني بيه
كل ما امشي في أي حتة ابتسام
واللي يمسح لي الجاكتة باحترام
واللي يشتم لي فلان
واللي يعمل بهلوان
واللي يفتح لي البيبان
واللي يفسح لي المكان
كل دي كانت أونطة المسوجرة
مش بإخلاص أو إرادة
أي ضحكة، إبتسامة عليها أجرة
تبقى فين هي السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
كلنا عايزين سعادة
بس ايه هي السعادة؟
ولا ايه معنى السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
قلت أحسن لما أشوف بنت الحلال
دي السعادة في الجواز
قول نهايته رحت دافع مهر عال
للعروسة والجهاز
يوم كتبنا ويوم دخلنا ع الزفاف
بعد جمعة خاب املنا بالخلاف
اشتكيلها بالغرام، تشتكيلي من الغسيل
خياطتها والكمام طلعوا مش آخر موديل
فكرها مشغول بصيدناوي وموضاته
والمقلم واللي سادة
أما جوزها مش ضروري واجباته
تبقى فين هي السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
قولي قولي… قولي قولي
أغنية صاحب السعادة من التراث المصري للراحل إسماعيل ياسين
يعيد الفنان حمزة نمرة توزيعها في الموسم الثالث من برنامج ريمكس بلمسات إسبانية مع فرقة
Phill Dando Big Band
—-
كلمات العمل :
لنا عايزين سعادة
بس ايه هي السعادة؟
ولا ايه معنى السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
كلنا عايزين سعادة
بس ايه هي السعادة؟
ولا ايه معنى السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
ناس قالولي ان السعادة للنفوس
حاجة سموها الجنيه
قول فضلت اجمع واحوش في الفلوس
لما حسيت إني بيه
كل ما امشي في أي حتة ابتسام
واللي يمسح لي الجاكتة باحترام
واللي يشتم لي فلان
واللي يعمل بهلوان
واللي يفتح لي البيبان
واللي يفسح لي المكان
كل دي كانت أونطة المسوجرة
مش بإخلاص أو إرادة
أي ضحكة، إبتسامة عليها أجرة
تبقى فين هي السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
كلنا عايزين سعادة
بس ايه هي السعادة؟
ولا ايه معنى السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
قلت أحسن لما أشوف بنت الحلال
دي السعادة في الجواز
قول نهايته رحت دافع مهر عال
للعروسة والجهاز
يوم كتبنا ويوم دخلنا ع الزفاف
بعد جمعة خاب املنا بالخلاف
اشتكيلها بالغرام، تشتكيلي من الغسيل
خياطتها والكمام طلعوا مش آخر موديل
فكرها مشغول بصيدناوي وموضاته
والمقلم واللي سادة
أما جوزها مش ضروري واجباته
تبقى فين هي السعادة؟
قولي يا صاحب السعادة
قولي قولي… قولي قولي
قولي قولي… قولي قولي
مشاركة
صاحب السعادة – حمزة نمرة
مشاركة
صاحب السعادة – حمزة نمرة
مين قال العلام
فى بلادنا قديم
لا داحنا تمام
اه والله العظيم
سلاح التلميذ
موجز ولذيذ
نماذج اجابات
مافيهاش تحفيظ
ابله عطيات
بتاعه الدراسات
هتغيب اسبوع
هيصوا ياولاد
يونيفورم جنان
شغل ستاير
والياقه ساتان
دايرن داير
استاذ عصفور
ده الامبراطور
لو علمى علوم
عديت فورشور
قالوا فى اوروبا العلام
جامد اوى فى السليم
معلش بقا فى الكلام
داحنا الجديد والقديم
ده علينا فصول
سيراميك بالطول
والحمام ايه
دايما مغسول
والكل اخوات
فى الامتحانات
وسؤال بسؤال
خد منى وهات
والناظر ياه
بلسم يا ولاده
واخر محبوب
لله فـ الله
رزقك موجود
رغم الشهادات
وباذان الله
مندوب مبيعات
والوضع جميل
انا متفائل
عندنا هتشوف
مستوى هايل
لو شوفت زبون
خطوته جايباه
قلبه دليله
سيبو على عماه
ياهناه … يا هناه
اللى يتعلم عندنا ..!
مين قال العلام
فى بلادنا قديم
لا داحنا تمام
اه والله العظيم
سلاح التلميذ
موجز ولذيذ
نماذج اجابات
مافيهاش تحفيظ
ابله عطيات
بتاعه الدراسات
هتغيب اسبوع
هيصوا ياولاد
يونيفورم جنان
شغل ستاير
والياقه ساتان
دايرن داير
استاذ عصفور
ده الامبراطور
لو علمى علوم
عديت فورشور
قالوا فى اوروبا العلام
جامد اوى فى السليم
معلش بقا فى الكلام
داحنا الجديد والقديم
ده علينا فصول
سيراميك بالطول
والحمام ايه
دايما مغسول
والكل اخوات
فى الامتحانات
وسؤال بسؤال
خد منى وهات
والناظر ياه
بلسم يا ولاده
واخر محبوب
لله فـ الله
رزقك موجود
رغم الشهادات
وباذان الله
مندوب مبيعات
والوضع جميل
انا متفائل
عندنا هتشوف
مستوى هايل
لو شوفت زبون
خطوته جايباه
قلبه دليله
سيبو على عماه
ياهناه … يا هناه
اللى يتعلم عندنا ..!
مشاركة
يا هناه ( البوم إنسان ) – حمزة نمرة
مشاركة
يا هناه ( البوم إنسان ) – حمزة نمرة
أعمال قد تنال استحسانك
سيد الخلق ( توزيع موسيقي فقط ) – أداء عبدالله الجويبر
من البوم في هواك
ألحان : عبدالله الجويبر
كورال : هارموني باند | بيروت، لبنان
توزيع : آدم علي
كورال : هارموني باند | بيروت، لبنان
التسجيل والعمليات الصوتية والمرئية
B3 Production | Abu Dhabi, UAE
الإشراف الصوتي والمرئي : عبدالكريم ملا
شكر خاص : نايف العبدالحي – محمد الوادعي
عبدالمعطي الرحيلي – سندس جمال – فرح أحمد
الإشراف العام : عبدالرحمن بن صالح
سيد الخلق ( توزيع موسيقي فقط ) – أداء عبدالله الجويبر
من البوم في هواك
ألحان : عبدالله الجويبر
كورال : هارموني باند | بيروت، لبنان
توزيع : آدم علي
كورال : هارموني باند | بيروت، لبنان
التسجيل والعمليات الصوتية والمرئية
B3 Production | Abu Dhabi, UAE
الإشراف الصوتي والمرئي : عبدالكريم ملا
شكر خاص : نايف العبدالحي – محمد الوادعي
عبدالمعطي الرحيلي – سندس جمال – فرح أحمد
الإشراف العام : عبدالرحمن بن صالح
مشاركة
سيد الخلق ( توزيع موسيقي ) – عبدالله الجويبر
مشاركة
سيد الخلق ( توزيع موسيقي ) – عبدالله الجويبر
أداء و ألحان الفنان : عبدالله الجارالله
كلمات : الحارث الغراز
توزيع و مكساج : عمار البني
…
كلمات العمل :
كن متقناً تجد الحياة جميلةً بعطائها
كن متقناً تلقى بنفسك فرحة تحيا بها
كن متقناً تجد الحياة جميلةً بعطائها
كن متقناً تلقى بنفسك فرحة تحيا بها
اجعل لنفسك بصمةً في كل امرٍ إننا
ننمو ونزهو حين تتقن بالعطاء أكُفنا
لا مستحيل لباذلٍ بالجهد اتقن ما يريد
لا مستحيل لمن سعى يعطي إذا طُلبَ المزيد
كن متقناً تسمو بروحٍ مُيّزَت بجمالها
كن متقناً ومكافحاً ومسارعاً لندائها
كن متقناً تسمو بروحٍ مُيّزَت بجمالها
كن متقناً ومكافحاً ومسارعاً لندائها
اتقاننا ورُقينا حضارةٌ وبها النما
هي رؤية لديارنا بها الفؤاد ترنما
لا مستحيل لباذلٍ بالجهد اتقن ما يريد
لا مستحيل لمن سعى يعطي إذا طُلبَ المزيد
أتقن فإنك إن تُرِد حُسناً
يكُن لك ما تريد
والله أوصى إن عَمِلتَ
بأي شيءٍ أن تُجيد
أداء و ألحان الفنان : عبدالله الجارالله
كلمات : الحارث الغراز
توزيع و مكساج : عمار البني
…
كلمات العمل :
كن متقناً تجد الحياة جميلةً بعطائها
كن متقناً تلقى بنفسك فرحة تحيا بها
كن متقناً تجد الحياة جميلةً بعطائها
كن متقناً تلقى بنفسك فرحة تحيا بها
اجعل لنفسك بصمةً في كل امرٍ إننا
ننمو ونزهو حين تتقن بالعطاء أكُفنا
لا مستحيل لباذلٍ بالجهد اتقن ما يريد
لا مستحيل لمن سعى يعطي إذا طُلبَ المزيد
كن متقناً تسمو بروحٍ مُيّزَت بجمالها
كن متقناً ومكافحاً ومسارعاً لندائها
كن متقناً تسمو بروحٍ مُيّزَت بجمالها
كن متقناً ومكافحاً ومسارعاً لندائها
اتقاننا ورُقينا حضارةٌ وبها النما
هي رؤية لديارنا بها الفؤاد ترنما
لا مستحيل لباذلٍ بالجهد اتقن ما يريد
لا مستحيل لمن سعى يعطي إذا طُلبَ المزيد
أتقن فإنك إن تُرِد حُسناً
يكُن لك ما تريد
والله أوصى إن عَمِلتَ
بأي شيءٍ أن تُجيد
مشاركة
كن متقنا ( نسخة توزيع – كاريوكي ) – عبدالله الجارالله
مشاركة
كن متقنا ( نسخة توزيع – كاريوكي ) – عبدالله الجارالله
مشاركة
Prelude to River of Paradise – Sami Yusuf
Performed live on 9th February 2019 at The Sufi Route (New Delhi, India)
Special thanks to The Sufi Route.
Composed, arranged and performed by Sami Yusuf
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
مشاركة
The.Dawn ( Live in New Delhi ) – Sami Yusuf
مشاركة
موسيقى ٢ ( البوم فك الكلابش ) – محمد عباس
Performed, composed and arranged by Sami Yusuf
Based on film footage released under license from 1001 Inventions Ltd
Recorded at Andante Studios
Mixed by Vishnu Rajan & Barron @ Andante Studios
Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
مشاركة
Why – 1001 Inventions and the World of Ibn Al-Haytham
Performed, composed and arranged by Sami Yusuf
Based on film footage released under license from 1001 Inventions Ltd
Recorded at Andante Studios
Mixed by Vishnu Rajan & Barron @ Andante Studios
Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Performed, composed and arranged by Sami Yusuf
Based on film footage released under license from 1001 Inventions Ltd
Recorded at Andante Studios
Mixed by Vishnu Rajan & Barron @ Andante Studios
Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
مشاركة
The Golden Ages ( Instrumental Version ) 1001 Inventions and the World of Ibn Al-Haytham
مشاركة
The Golden Ages ( Instrumental Version ) 1001 Inventions and the World of Ibn Al-Haytham
مشاركة
Breeze (Extended) (Live in Concert) – Sami Yusuf
مشاركة
فيه ناس – حمزة نمرة
About the Performance
Sami Yusuf’s instrumental composition ‘The Meeting’ is an intimate
and deeply personal work. Direct and non-linear, the melodies,
rhythms and vocalisations sustain and support
one another flawlessly as the music moves fluidly between the Western
aeolian mode and the Persian dastgah shur. Solos by Sami Yusuf on tar,
Guo Gan on erhu, and Asad Khan on sitar circle each other
to create an embracing ambience where each melodic line is a subtle gem,
strong and fragile in equal measure.
—-
Credits:
Composer and Musical Director: Sami Yusuf
The Instrumentalists:
Eyüpcan Açıkpazu: ney
Togrul Asadullayev: kemanche
Omer Avci: percussion
Selim Boyaci: oud
Onur Cicin: qanun
Shirzad Fataliyev: balaban
Guo Gan: erhu
Fariz Huseynov: kemanche
Mohammad Jaberi: daf
Seyed Ali Jaberi: tanbur
Asad Khan: sitar
Jon Lawton: classical guitar, tanbur
Khalil Masimov: kemanche
Farshad Mohammadi: santur
Lyudmila Naumova: orchestral percussion
Kutay Ozcan: baglama
Rufat Xalilov: kemanche
Manoj Kumar Moothedath: Dholak
Sudheesh Kakkur: Tabla
Choir:
Narmin Abdullayeva
Nigar Asgarova
Nancy Al Baltaji
Abdulrazzak Barma
Mahsati Jabbarova
Rufat Khalilov
Nazim Mahmudov
Karim Hodroj-Remmel
Abeer El Sayed
Ismayil Yunusov
Music Production Supervisor: Ruslan Salimov
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
About the Performance
Sami Yusuf’s instrumental composition ‘The Meeting’ is an intimate
and deeply personal work. Direct and non-linear, the melodies,
rhythms and vocalisations sustain and support
one another flawlessly as the music moves fluidly between the Western
aeolian mode and the Persian dastgah shur. Solos by Sami Yusuf on tar,
Guo Gan on erhu, and Asad Khan on sitar circle each other
to create an embracing ambience where each melodic line is a subtle gem,
strong and fragile in equal measure.
—-
Credits:
Composer and Musical Director: Sami Yusuf
The Instrumentalists:
Eyüpcan Açıkpazu: ney
Togrul Asadullayev: kemanche
Omer Avci: percussion
Selim Boyaci: oud
Onur Cicin: qanun
Shirzad Fataliyev: balaban
Guo Gan: erhu
Fariz Huseynov: kemanche
Mohammad Jaberi: daf
Seyed Ali Jaberi: tanbur
Asad Khan: sitar
Jon Lawton: classical guitar, tanbur
Khalil Masimov: kemanche
Farshad Mohammadi: santur
Lyudmila Naumova: orchestral percussion
Kutay Ozcan: baglama
Rufat Xalilov: kemanche
Manoj Kumar Moothedath: Dholak
Sudheesh Kakkur: Tabla
Choir:
Narmin Abdullayeva
Nigar Asgarova
Nancy Al Baltaji
Abdulrazzak Barma
Mahsati Jabbarova
Rufat Khalilov
Nazim Mahmudov
Karim Hodroj-Remmel
Abeer El Sayed
Ismayil Yunusov
Music Production Supervisor: Ruslan Salimov
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
مشاركة
The Meeting (Live at the Holland Festival) – Sami Yusuf
مشاركة
The Meeting (Live at the Holland Festival) – Sami Yusuf
النشيد الرسمي لشبكة سما العالمية
بمناسبة الذكرى السنوية السادسة للتأسيس
كلمات : علياء سكر
الحان : عمرو همام عقاد
إنتاج : استوديونا
مشاركة
في سمانا ( نسخة كاريوكي ) محمد سيف – زياد سيف
مشاركة
أرض النسيان ( موسيقى فقط ) – بدر الحمودي
The vocal and instrumental drones of this meditative piece in Shustar mugham resonate with echoes of Indian rags
and Middle East maqams. Featuring the vibrant voice of Sami Yusuf, its aim is to immerse the
listener’s spirit in contemplation.
Ateshgah, The Fire Temple, is an 18th century structure in Baku that speaks of the land’s Zoroastrian past.
CREDITS:
Musical Director & Composer: Sami Yusuf
Creative Producer & Director: Andrei Boltenko
Copyright of Andante Records
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Video editing and post-production by Omar Al-Balushi @ Andante Studios
Commissioned by the Ministry of Culture of the Republic of Azerbaijan
The vocal and instrumental drones of this meditative piece in Shustar mugham resonate with echoes of Indian rags
and Middle East maqams. Featuring the vibrant voice of Sami Yusuf, its aim is to immerse the
listener’s spirit in contemplation.
Ateshgah, The Fire Temple, is an 18th century structure in Baku that speaks of the land’s Zoroastrian past.
CREDITS:
Musical Director & Composer: Sami Yusuf
Creative Producer & Director: Andrei Boltenko
Copyright of Andante Records
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Video editing and post-production by Omar Al-Balushi @ Andante Studios
Commissioned by the Ministry of Culture of the Republic of Azerbaijan
مشاركة
Ateshgah – Sami Yusuf
مشاركة
Ateshgah – Sami Yusuf
Performed, composed and arranged by Sami Yusuf
Based on film footage released under license from 1001 Inventions Ltd
Recorded at Andante Studios
Mixed by Vishnu Rajan & Barron @ Andante Studios
Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Performed, composed and arranged by Sami Yusuf
Based on film footage released under license from 1001 Inventions Ltd
Recorded at Andante Studios
Mixed by Vishnu Rajan & Barron @ Andante Studios
Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
مشاركة
Ibn Al-Haythams Adventure – 1001 Inventions and the World of Ibn Al-Haytham
مشاركة
Ibn Al-Haythams Adventure – 1001 Inventions and the World of Ibn Al-Haytham
مشاركة
الآخرة ( توزيع موسيقي ) – عبدالله الجويبر
مشاركة
Barakah – Sami Yusuf
مشاركة
حين الغروب ( توزيع موسيقي ) – عبدالله الجويبر
DESCRIPTION:
Sami Yusuf’s composition ‘Veritas’ premiered at the Holland Festival in Amsterdam
as part of his concert series ‘When Paths Meet’.
From the minimal and ethereal sound of the intro,
it subtly transitions to a sense of awe at the astonishing majesty and multiplicity of creation.
The Persian-influenced musical phrasing of Sami Yusuf’s vocalisations
in the intro are inspired by the Daramad of Avaz-e dashti,
a subgroup of the Shur dastgah, a Persian modal system evocative of a meditative state.
Cappella Amsterdam sings quarter tones here and they do so brilliantly.
The flamenco and Andalusian sounds of the Amsterdam Andalusian Orchestra interplay
with Western classical elements and the vibrant Arabic maqam Bayati.
When the mode shifts to the passionate yearning of maqam Nahawand,
its similarity to the Western classical minor scale brings an effortless resonance between the two.
The outro joins Bayati and a harmonic minor scale in a multi-faceted,
fiery expression of multiple, even contradictory states of being,
while the vocalists insist,
‘Veritas’, ‘Veritas’ – Truth, Truth – and cast our focus beneath the turbulent surface storms
to the calm depths below.
CREDITS:
Composed and arranged by Sami Yusuf
Mode: Shur with allusions to Nahāwand
Sami Yusuf & Ensemble:
Sami Yusuf: Vocal
Ömer Avci: Bendir
Eyüpcan Açikpazu: Ney
Hasan Hekimoglu: Oud
Onur Cicin: Qanun
Guo Gan: Erhu
Seyyed Mohammad Jaberi: Daf
Huseyin Can Pala: Baglama
Mahyar Toreihi: Santoor
Jon Lawton: Guitar
Cappella Amsterdam:
Soprano: Sanda Audere, Elisabeth Blom, Marijke van der Harst
Alto: Hebe de Champeaux, Irene Sorozabal, Inga Schneider
Tenor: Jon Etxabe Arzuaga, Jelle Leistra, Diederik Rooker
Bass: Jan Douwes, Angus van Grevenbroek, Johan Vermeer
Production: Francesca Thompson
DESCRIPTION:
Sami Yusuf’s composition ‘Veritas’ premiered at the Holland Festival in Amsterdam
as part of his concert series ‘When Paths Meet’.
From the minimal and ethereal sound of the intro,
it subtly transitions to a sense of awe at the astonishing majesty and multiplicity of creation.
The Persian-influenced musical phrasing of Sami Yusuf’s vocalisations
in the intro are inspired by the Daramad of Avaz-e dashti,
a subgroup of the Shur dastgah, a Persian modal system evocative of a meditative state.
Cappella Amsterdam sings quarter tones here and they do so brilliantly.
The flamenco and Andalusian sounds of the Amsterdam Andalusian Orchestra interplay
with Western classical elements and the vibrant Arabic maqam Bayati.
When the mode shifts to the passionate yearning of maqam Nahawand,
its similarity to the Western classical minor scale brings an effortless resonance between the two.
The outro joins Bayati and a harmonic minor scale in a multi-faceted,
fiery expression of multiple, even contradictory states of being,
while the vocalists insist,
‘Veritas’, ‘Veritas’ – Truth, Truth – and cast our focus beneath the turbulent surface storms
to the calm depths below.
CREDITS:
Composed and arranged by Sami Yusuf
Mode: Shur with allusions to Nahāwand
Sami Yusuf & Ensemble:
Sami Yusuf: Vocal
Ömer Avci: Bendir
Eyüpcan Açikpazu: Ney
Hasan Hekimoglu: Oud
Onur Cicin: Qanun
Guo Gan: Erhu
Seyyed Mohammad Jaberi: Daf
Huseyin Can Pala: Baglama
Mahyar Toreihi: Santoor
Jon Lawton: Guitar
Cappella Amsterdam:
Soprano: Sanda Audere, Elisabeth Blom, Marijke van der Harst
Alto: Hebe de Champeaux, Irene Sorozabal, Inga Schneider
Tenor: Jon Etxabe Arzuaga, Jelle Leistra, Diederik Rooker
Bass: Jan Douwes, Angus van Grevenbroek, Johan Vermeer
Production: Francesca Thompson
مشاركة
Veritas (Live at the Holland Festival) – Sami Yusuf
مشاركة
Veritas (Live at the Holland Festival) – Sami Yusuf
مشاركة
Māhūr Instrumental (Live at the Dubai Opera)
مشاركة
فكرة – توزيع موسيقي ( البوم فكرة – موسيقى ) – حمود الخضر
أجلى ذكرك – من البوم بسم الله
الإيقاع الحي : محمد ياسين المرعشلي
عازف الناي & الكولة : زياد النويران
عازف القانــــــون : فــراس شهرستان
عازف الكمنجة والفيولا : راضي عودة
الإنتاج والتوزيع الموسيقي : استوديونا
المكساج والماسترينج : م . عمرو همام عقاد
أجلى ذكرك – من البوم بسم الله
الإيقاع الحي : محمد ياسين المرعشلي
عازف الناي & الكولة : زياد النويران
عازف القانــــــون : فــراس شهرستان
عازف الكمنجة والفيولا : راضي عودة
الإنتاج والتوزيع الموسيقي : استوديونا
المكساج والماسترينج : م . عمرو همام عقاد
مشاركة
أجلى ذكرك ( توزيع موسيقي فقط ) – مصطفى كريم
مشاركة
أجلى ذكرك ( توزيع موسيقي فقط ) – مصطفى كريم
مشاركة
Oblivion – Sami Yusuf
مشاركة
Mahur Instrumental (Live at the Dubai Opera) – Sami Yusuf
Music composed & arranged by Sami Yusuf
Duduk: Cem Ekman
Ney: Eyyup Hamis
Santoor: Mahyar Toreihi
Classical Guitar: Jon Lawton
Percussions: Omer Avci
Daf: Seyed Mohamed Jaberi
Mixed and Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Additional recording by Omer Avci at Omer Avci Studio (Istanbul)
Music composed & arranged by Sami Yusuf
Duduk: Cem Ekman
Ney: Eyyup Hamis
Santoor: Mahyar Toreihi
Classical Guitar: Jon Lawton
Percussions: Omer Avci
Daf: Seyed Mohamed Jaberi
Mixed and Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Additional recording by Omer Avci at Omer Avci Studio (Istanbul)