أخاطبني - نسخة كاريوكي
من البوم
مشاركة
أخاطبني ( نسخة كاريوكي ) – بدر الحمودي
لن تغيبي – أداء بدر الحمودي
كلمات : عجلان ثابت
الحان : بدر الحمودي
توزيع موسيقي – مكس وماستر : ربيع الصيداوي
كورال : نغم الكويت
صولو اكورديون : قوقسل
جيتار : اردم
تم التسجيل في استديو مارت – اسطنبول
مهندس صوت : امت
—
كلمات العمل :
حينَ مرّتْ بِقلبي
كالمُوسِيقىٰ سرَتْ بي
هِمتُ لمّا رأيتُها
مِثلَ حُلمٍ حقيقيْ
لاحَ لي في طريقي
مِثلَ طِفلٍ تَبِعتُها
فجأةً مِن أمامي
تختفي في الزِّحامِ
أهْيَ روحي أضعتُها؟
بينَ خوفي والتفاتي
تهتُ بحثًا عن حياتي
لم أجِدْ مَن عشِقتُها
قالَ لِي الحبُّ لا تترُكْ مُنايا
اِسألِ الناسَ عنها والمرايا
اِسألِ العِطرَ في وردِ الحكايا
خُضِ الصِّعابَ قُلْ أنا لها ولا سوايا
رُحتُ أسعى بأشواقي إليها
ما توقفتُ أنفاسي لديها
زهرةُ الرِّيفِ دلَّتني عَليها
وها أنا يدِي أساورٌ حولَ يدَيها
اه يا حُلمَ عُمري
كم نِدائي وصبري
كم عيونًا عبَرتُها
بعدَ ليلي الغريبِ
عن يدِي لن تغيبي
أنتِ شمسٌ قطفتُها
فُقتِ وصفًا وقولا
لو شعوري تجلّى
في حروفٍ لقُلتُها
أيُّها الحبْ كنْ رسولي
قل لمن عاقواْ وُصولي
لن تغيبي – أداء بدر الحمودي
كلمات : عجلان ثابت
الحان : بدر الحمودي
توزيع موسيقي – مكس وماستر : ربيع الصيداوي
كورال : نغم الكويت
صولو اكورديون : قوقسل
جيتار : اردم
تم التسجيل في استديو مارت – اسطنبول
مهندس صوت : امت
—
كلمات العمل :
حينَ مرّتْ بِقلبي
كالمُوسِيقىٰ سرَتْ بي
هِمتُ لمّا رأيتُها
مِثلَ حُلمٍ حقيقيْ
لاحَ لي في طريقي
مِثلَ طِفلٍ تَبِعتُها
فجأةً مِن أمامي
تختفي في الزِّحامِ
أهْيَ روحي أضعتُها؟
بينَ خوفي والتفاتي
تهتُ بحثًا عن حياتي
لم أجِدْ مَن عشِقتُها
قالَ لِي الحبُّ لا تترُكْ مُنايا
اِسألِ الناسَ عنها والمرايا
اِسألِ العِطرَ في وردِ الحكايا
خُضِ الصِّعابَ قُلْ أنا لها ولا سوايا
رُحتُ أسعى بأشواقي إليها
ما توقفتُ أنفاسي لديها
زهرةُ الرِّيفِ دلَّتني عَليها
وها أنا يدِي أساورٌ حولَ يدَيها
اه يا حُلمَ عُمري
كم نِدائي وصبري
كم عيونًا عبَرتُها
بعدَ ليلي الغريبِ
عن يدِي لن تغيبي
أنتِ شمسٌ قطفتُها
فُقتِ وصفًا وقولا
لو شعوري تجلّى
في حروفٍ لقُلتُها
أيُّها الحبْ كنْ رسولي
قل لمن عاقواْ وُصولي
مشاركة
لن تغيبي – بدر الحمودي
مشاركة
لن تغيبي – بدر الحمودي
مشاركة
عباءات الضباب ( البوم أخاطبني ) – بدر الحمودي
حاولت أنادي – أداء بدر الحمودي
الحان : بدر الحمودي
كلمات : عجلان ثابت
توزيع، مكس وماستر : يزن نسيبة
تم التسجيل في استديو تون لايف بالخبر
مهندس الصوت : أحمد العطاس
—-
كلمات العمل :
شفته وما صدقت عيني
ياه يا دنيا
حاولت أنادي يا
وضاعت خلف صوتي يا
شفته وما صدقت عيني
حاولت أنادي يا
وضاعت خلف صوتي يا
صادفتني به يا زمن
واتجمدَت نظْرَةْ
رجّعتني للي مضى
مِن عمري وْعمره
اللحظة تسألني وانَا
غرقان في الذكرى
كيف العمُر عدّا بنا
واتغيّرت أحوالنا
شفته وما صدّقت عيني
ياه يا الدنيا
وراح ما بينه وبيني
ياه يا الدّنيا
ما قول غير الله معاه
وياه يا الدّنيا
بعد الحكايات الصغيرة من براءتنا
و سنين عشناها وْكبَرنا في محبتنا
هاجت علينا الرّيح هاج الموج واجْبرنا
نتبع فراق أيامنا واتغيّرت أحوالنا
شفته وما صدّقت عيني
ياه يا الدنيا
وراح ما بينه وبيني
ياه يا الدّنيا
ما قول غير الله معاه
وياه يا الدّنيا
الله معاه اتمنى يلقى الخير قدّامه
عساه يوصل غايته ويحقق أحلامه
بسحب بقايا نظرتي من زحمة أيامه
دام العمر عدا بنا واتغيرت أحوالنا
شفته وما صدّقت عيني
ياه يا الدنيا
وراح ما بينه وبيني
ياه يا الدّنيا
ما قول غير الله معاه
وياه يا الدّنيا
حاولت أنادي – أداء بدر الحمودي
الحان : بدر الحمودي
كلمات : عجلان ثابت
توزيع، مكس وماستر : يزن نسيبة
تم التسجيل في استديو تون لايف بالخبر
مهندس الصوت : أحمد العطاس
—-
كلمات العمل :
شفته وما صدقت عيني
ياه يا دنيا
حاولت أنادي يا
وضاعت خلف صوتي يا
شفته وما صدقت عيني
حاولت أنادي يا
وضاعت خلف صوتي يا
صادفتني به يا زمن
واتجمدَت نظْرَةْ
رجّعتني للي مضى
مِن عمري وْعمره
اللحظة تسألني وانَا
غرقان في الذكرى
كيف العمُر عدّا بنا
واتغيّرت أحوالنا
شفته وما صدّقت عيني
ياه يا الدنيا
وراح ما بينه وبيني
ياه يا الدّنيا
ما قول غير الله معاه
وياه يا الدّنيا
بعد الحكايات الصغيرة من براءتنا
و سنين عشناها وْكبَرنا في محبتنا
هاجت علينا الرّيح هاج الموج واجْبرنا
نتبع فراق أيامنا واتغيّرت أحوالنا
شفته وما صدّقت عيني
ياه يا الدنيا
وراح ما بينه وبيني
ياه يا الدّنيا
ما قول غير الله معاه
وياه يا الدّنيا
الله معاه اتمنى يلقى الخير قدّامه
عساه يوصل غايته ويحقق أحلامه
بسحب بقايا نظرتي من زحمة أيامه
دام العمر عدا بنا واتغيرت أحوالنا
شفته وما صدّقت عيني
ياه يا الدنيا
وراح ما بينه وبيني
ياه يا الدّنيا
ما قول غير الله معاه
وياه يا الدّنيا
مشاركة
حاولت أنادي – بدر الحمودي
مشاركة
حاولت أنادي – بدر الحمودي
أعمال قد تنال استحسانك
DESCRIPTION:
Sami Yusuf’s composition ‘Veritas’ premiered at the Holland Festival in Amsterdam
as part of his concert series ‘When Paths Meet’.
From the minimal and ethereal sound of the intro,
it subtly transitions to a sense of awe at the astonishing majesty and multiplicity of creation.
The Persian-influenced musical phrasing of Sami Yusuf’s vocalisations
in the intro are inspired by the Daramad of Avaz-e dashti,
a subgroup of the Shur dastgah, a Persian modal system evocative of a meditative state.
Cappella Amsterdam sings quarter tones here and they do so brilliantly.
The flamenco and Andalusian sounds of the Amsterdam Andalusian Orchestra interplay
with Western classical elements and the vibrant Arabic maqam Bayati.
When the mode shifts to the passionate yearning of maqam Nahawand,
its similarity to the Western classical minor scale brings an effortless resonance between the two.
The outro joins Bayati and a harmonic minor scale in a multi-faceted,
fiery expression of multiple, even contradictory states of being,
while the vocalists insist,
‘Veritas’, ‘Veritas’ – Truth, Truth – and cast our focus beneath the turbulent surface storms
to the calm depths below.
CREDITS:
Composed and arranged by Sami Yusuf
Mode: Shur with allusions to Nahāwand
Sami Yusuf & Ensemble:
Sami Yusuf: Vocal
Ömer Avci: Bendir
Eyüpcan Açikpazu: Ney
Hasan Hekimoglu: Oud
Onur Cicin: Qanun
Guo Gan: Erhu
Seyyed Mohammad Jaberi: Daf
Huseyin Can Pala: Baglama
Mahyar Toreihi: Santoor
Jon Lawton: Guitar
Cappella Amsterdam:
Soprano: Sanda Audere, Elisabeth Blom, Marijke van der Harst
Alto: Hebe de Champeaux, Irene Sorozabal, Inga Schneider
Tenor: Jon Etxabe Arzuaga, Jelle Leistra, Diederik Rooker
Bass: Jan Douwes, Angus van Grevenbroek, Johan Vermeer
Production: Francesca Thompson
DESCRIPTION:
Sami Yusuf’s composition ‘Veritas’ premiered at the Holland Festival in Amsterdam
as part of his concert series ‘When Paths Meet’.
From the minimal and ethereal sound of the intro,
it subtly transitions to a sense of awe at the astonishing majesty and multiplicity of creation.
The Persian-influenced musical phrasing of Sami Yusuf’s vocalisations
in the intro are inspired by the Daramad of Avaz-e dashti,
a subgroup of the Shur dastgah, a Persian modal system evocative of a meditative state.
Cappella Amsterdam sings quarter tones here and they do so brilliantly.
The flamenco and Andalusian sounds of the Amsterdam Andalusian Orchestra interplay
with Western classical elements and the vibrant Arabic maqam Bayati.
When the mode shifts to the passionate yearning of maqam Nahawand,
its similarity to the Western classical minor scale brings an effortless resonance between the two.
The outro joins Bayati and a harmonic minor scale in a multi-faceted,
fiery expression of multiple, even contradictory states of being,
while the vocalists insist,
‘Veritas’, ‘Veritas’ – Truth, Truth – and cast our focus beneath the turbulent surface storms
to the calm depths below.
CREDITS:
Composed and arranged by Sami Yusuf
Mode: Shur with allusions to Nahāwand
Sami Yusuf & Ensemble:
Sami Yusuf: Vocal
Ömer Avci: Bendir
Eyüpcan Açikpazu: Ney
Hasan Hekimoglu: Oud
Onur Cicin: Qanun
Guo Gan: Erhu
Seyyed Mohammad Jaberi: Daf
Huseyin Can Pala: Baglama
Mahyar Toreihi: Santoor
Jon Lawton: Guitar
Cappella Amsterdam:
Soprano: Sanda Audere, Elisabeth Blom, Marijke van der Harst
Alto: Hebe de Champeaux, Irene Sorozabal, Inga Schneider
Tenor: Jon Etxabe Arzuaga, Jelle Leistra, Diederik Rooker
Bass: Jan Douwes, Angus van Grevenbroek, Johan Vermeer
Production: Francesca Thompson
مشاركة
Veritas (Live at the Holland Festival) – Sami Yusuf
مشاركة
Veritas (Live at the Holland Festival) – Sami Yusuf
مشاركة
موسيقى ١ ( البوم فك الكلابش ) – محمد عباس
مشاركة
Helpless (Karaoke Version) – Tom Robertson
This powerful new composition begins with the haunting and resonant vocalizations of Sami Yusuf,
then adds instrumental, rhythmic, and vocal layers to create an epic unison section
that evokes the many-faceted aspects of the arc of Azerbaijan’s history. This piece features
stunning vocal solos by Sevda Alekperzadeh, Tayyar Bayramov, Samira Aliyeva, and a beautiful tar solo
by Sahib Pashazade that leads into the majestic outro.
Written in Bayāt-e Shīrāz mugham, its sweeping melody is inspired by the story of this region
from its earliest times to its hopes for the future.
—-
CREDITS:
Musical Director & Composer: Sami Yusuf
Creative Producer & Director: Andrei Boltenko
Words: Aytan Ismikhanova
Copyright of Andante Records
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Video editing and post-production by Omar Al-Balushi @ Andante Studios
Commissioned by the Ministry of Culture of the Republic of Azerbaijan
This powerful new composition begins with the haunting and resonant vocalizations of Sami Yusuf,
then adds instrumental, rhythmic, and vocal layers to create an epic unison section
that evokes the many-faceted aspects of the arc of Azerbaijan’s history. This piece features
stunning vocal solos by Sevda Alekperzadeh, Tayyar Bayramov, Samira Aliyeva, and a beautiful tar solo
by Sahib Pashazade that leads into the majestic outro.
Written in Bayāt-e Shīrāz mugham, its sweeping melody is inspired by the story of this region
from its earliest times to its hopes for the future.
—-
CREDITS:
Musical Director & Composer: Sami Yusuf
Creative Producer & Director: Andrei Boltenko
Words: Aytan Ismikhanova
Copyright of Andante Records
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Video editing and post-production by Omar Al-Balushi @ Andante Studios
Commissioned by the Ministry of Culture of the Republic of Azerbaijan
مشاركة
Azerbaijan – Sami Yusuf
مشاركة
Azerbaijan – Sami Yusuf
راج ناداه – أداء هيثم الحلبي
من البوم بسم الله
الحان : تركي
كمان : راضي عودة | ناي وكولة : زياد النويران
توزيع موسيقي : ماهر الكرك
مكس : م . أبي سكر
ماستر : م . عمرو عقاد
…
إنتاج :
استوديونا | Studiona
مشاركة
راج ناداه ( توزيع موسيقي ) – هيثم الحلبي
مشاركة
موسيقى ٢ ( البوم فك الكلابش ) – محمد عباس
مشاركة
الآخرة ( توزيع موسيقي ) – عبدالله الجويبر
مشاركة
To Guide You Home (Instrumental) – Sami Yusuf
مشاركة
فكرة – توزيع موسيقي ( البوم فكرة – موسيقى ) – حمود الخضر
مشاركة
شوقا إليه ( توزيع موسيقي ) – عبدالله الجويبر
This is an original instrumental composition in Bayāt-e Shīrāz mugham whose joyous melody is carried from the balaban and kemanche solos to the layered sounds of the orchestra. This piece celebrates the art of movement, an art that tells many stories and reveals the inner world of a culture.
CREDITS:
Musical Director & Composer: Sami Yusuf
Creative Producer & Director: Andrei Boltenko
Copyright of Andante Records
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Video editing and post-production by Omar Al-Balushi @ Andante Studios
Commissioned by the Ministry of Culture of the Republic of Azerbaijan
This is an original instrumental composition in Bayāt-e Shīrāz mugham whose joyous melody is carried from the balaban and kemanche solos to the layered sounds of the orchestra. This piece celebrates the art of movement, an art that tells many stories and reveals the inner world of a culture.
CREDITS:
Musical Director & Composer: Sami Yusuf
Creative Producer & Director: Andrei Boltenko
Copyright of Andante Records
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
Video editing and post-production by Omar Al-Balushi @ Andante Studios
Commissioned by the Ministry of Culture of the Republic of Azerbaijan
مشاركة
A Dancing Heart – Sami Yusuf
مشاركة
A Dancing Heart – Sami Yusuf
كلمات والحان : علي مجاهد | توزيع : مروان الحمادي
هندسة صوتية ومكساج : م . محمد الحميري
شكر خاص لـ : عبدالرشيد محيي الدين
إنتاج : الجامعة اللبنانية الدولية
مشاركة
حلم التخرج ( توزيع موسيقي فقط ) – ندى الهويدي
Performed live on 9th February 2019 at The Sufi Route (New Delhi, India)
Special thanks to The Sufi Route.
Composed, arranged and performed by Sami Yusuf
Mixed & Mastered by Vishnu Rajan @ Andante Studios
مشاركة
The.Dawn ( Live in New Delhi ) – Sami Yusuf
مشاركة
أخاطبني ( نسخة كاريوكي ) – بدر الحمودي
مشاركة
Breeze (Extended) (Live in Concert) – Sami Yusuf
Crazy’s Lyrics :
Staring at full moons
Lost in the mazes
Following footprints
Leaving no traces
Talking to myself
Words with no meaning
Walking through real life
Thinking I’m dreaming
Eye of the storm
Right in the centre
Nowhere to run
Nowhere to shelter
Eye of the heart
Losing my senses
Love is a madness
That never surrenders
You made me you made me
You made me crazy
You made me you made me
Lose my mind
You made me you made me
You made me crazy
Ever since you let me
Drink from your wine
Oooh Oooh Oh Oh
Oooh Oooh Oh Oh
Oooh Oooh Oh Oh
(So) fill up my cup one more time
Fill up my cup one more time
Stared in the sunlight
Only the one time
A moment of madness
Lasting a lifetime
Now I’m hearing noises
Taking me places
People and voices
All of them nameless
Eye of the storm
Right in the centre
Nowhere to run
Nowhere to shelter
Eye of the heart
Losing my senses
Love is a madness
That never surrenders
Crazy’s Lyrics :
Staring at full moons
Lost in the mazes
Following footprints
Leaving no traces
Talking to myself
Words with no meaning
Walking through real life
Thinking I’m dreaming
Eye of the storm
Right in the centre
Nowhere to run
Nowhere to shelter
Eye of the heart
Losing my senses
Love is a madness
That never surrenders
You made me you made me
You made me crazy
You made me you made me
Lose my mind
You made me you made me
You made me crazy
Ever since you let me
Drink from your wine
Oooh Oooh Oh Oh
Oooh Oooh Oh Oh
Oooh Oooh Oh Oh
(So) fill up my cup one more time
Fill up my cup one more time
Stared in the sunlight
Only the one time
A moment of madness
Lasting a lifetime
Now I’m hearing noises
Taking me places
People and voices
All of them nameless
Eye of the storm
Right in the centre
Nowhere to run
Nowhere to shelter
Eye of the heart
Losing my senses
Love is a madness
That never surrenders